Popust od -6% prilikom kupnje iznad 60 EUR s kodom "60E"

Saznajte što je pilates i učinci redovite tjelovježbe

co je pilates

Pilates je sličan jogi. Svakome tko se zaljubi u njegovu redovitu tjelovježbu , za njega će postati redoviti (voljeni) dio života. Zašto toliko ljudi voli pilates? Jer pilates ne daje niti jedan razlog da ne bude popularan. Svatko ima priliku zaljubiti se u njega, jer je pogodan za sve ljude bez ikakve granice (dob, spol, fizičke poteškoće).

Kako je nastao pilates?

Dakle, otkrijmo čari pilatesa zajedno korak po korak, i krenimo lijepo od početka 20. stoljeća upravo 1926. godine, kada je njemački (bivši cirkuski umjetnik, boksač i instruktor samoobrane) emigrant Joseph Pilates otvorio filmski studio sa suprugom u New Yorku. Joseph i njegova supruga Clara posvetili su se novoj metodi u studiju, koja je prvo dobila ime "Contrology" - da bi tek kasnije postala poznata pod njegovim vlastitim prezimenom Pilates

Tehnika su odmah zavoljeli svi, ne samo poznati američki plesači, koji su pilates smatrali najboljim načinom oporavka od ozljeda i sprječavanja njihovog ponovnog pojavljivanja. Pilates je predstavljao sustav vježbi usmjerenih na jačanje ljudskog uma i tijela. Joseph je od samog početka vjerovao da su mentalno i fizičko zdravlje međusobno povezani. I bio je u pravu.

Joseph je svoju metodu temeljio na tri načela:

  •   disanje
  •   zdravlje cijelog tijela
  •   povezivanje cijelog tijela s umom i dušom

„Iznad svega, naučite pravilno disati.“ - Joseph Pilates

Vježba je stigla u Europu 1970. zahvaljujući Alanu Herdmanu, kada je Herdman od strane britanske Londonske škole suvremenog plesa bio pozvan da posjeti New York i istraži metode Josepha Pilatesa. Nakon povratka iz Amerike, Herdman je osnovao prvi britanski pilates studio u londonskom The Placeu u Engleskoj.

Koji se pokret može zamisliti pojmom "pilates"?

Sadašnji pilates sustav uključuje i "moderan" program i "klasični/tradicionalni" program. Suvremeni pilates dijelom proizlazi iz učenja nekih učenika prve generacije, dok tehnika klasičnog pilatesa ima za cilj sačuvati izvorno djelo kako ga je podučavao Joseph Pilates. Danas se podučava nekoliko verzija pilatesa, a većina se temelji na devet načela:

1) disanje 

2) koncentracija

3) kontrola

4) centriranje

5) provjera

6) tečnost

7) točnost

8) izdržljivost

9) opuštanje

Moderna joga, poput pilatesa, disciplina je uma i tijela, iako se satovi joge obično usredotočuju na duhovne aspekte. Međutim, neke vježbe su prilično slične u ove dvije discipline. Obje discipline razvijaju snagu, fleksibilnost i kondiciju. Međutim, pilates vježba naglašava osnovnu snagu, dok joga naglašava ukupnu fleksibilnost.

„Promjena se vrši pokretom a kretanjem liječi.“ – Joseph Pilates

 

Koje mi prednosti pilates može ponuditi?

Pilates vježba obično traje oko 45 minuta i sastoji se od niza uzastopnih vježbi koje na prvi pogled mogu izgledati jednostavno, ali zahtijevaju veliku točnost i kontrolu ispravnog izvođenja tehnike.

pilates pomocky cvicenie

Ako se pilates dosljedno vježba, poboljšava fleksibilnost, gradi snagu, razvija kontrolu i izdržljivost u cijelom tijelu. Naglašava poravnanje, disanje, razvoj snažne jezgre i poboljšanje koordinacije i ravnoteže. 

Jezgra koja se sastoji od mišića trbuha, križeva i kukova često se naziva "snaga" i smatra se ključem ljudske stabilnosti. Vježbe pilatesa obično se usredotočuju na jezgru, iako vježbe djeluju i u drugim područjima vašeg tijela, tako da pilates jača tijelo u cjelini. Pilates je pogodan za sve, omogućujući vam da mijenjate različite vježbe prema težini izvođenja od početnika do naprednih, dok se intenzitet s vremenom može povećati kako se tijelo postupno prilagođava vježbanju. Zahvaljujući tisućama mogućih vježbi i prilagodbi, pilates treninzi mogu se prilagoditi individualnim potrebama.

Pilates pruža potpuno opuštanje tijela, ali i našeg mentalnog zdravlja. Ublažava nakupljeni stres, oslobađa nas napetosti i pruža cjelokupno psihološko olakšanje. Još jedna velika prednost pilatesa je njegova sposobnost da nas nauči pravilno disati. Kontroliranje našeg disanja može se činiti kao potpuna banalnost, ali tko god se naučio nositi s neugodnim situacijama kontrolirajući disanje zna da umjetnost disanja može učiniti prava čuda.

Na kraju, pilates uvijek možemo završiti ugodnim opuštanjem ili mogućom kratkom meditacijom uz maksimalnu korist od svih pogodnosti za naše fizičko zdravlje i psihološku dobrobit.

Zaključit ćemo kratkim sažetkom ove jedinstvene vježbe korisne za naše tijelo i dušu citatom oca pilatesa koji nam je dao koncept nevjerojatne vježbe:

„Svaki trenutak našeg života može biti početak nevjerojatnih stvari.“ – Joseph Pilates 

 

....Joseph je dobro znao o čemu govori, uostalom, trenutak kada je ideja o novoj tehnici vježbanja koja povezuje tijelo i dušu sletjela na njega bio je trenutak kada se pojavilo nešto doista nevjerojatno. Bio je to trenutak pojave pilatesa..

 

Trustpilot